2017. jún 09.

Egy folyamat elején...

írta: Longmusicproduction
Egy folyamat elején...

...avagy találkozásunk Pólya Zsombor képzőművésszel.

A Lengyel Intézet galériájaként működő Platán Galéria nagy hangsúlyt fektet a lengyel művészek munkásságára, illetve az azzal való kapcsolat színvonalas bemutatására. Nem ritkák a lengyel-magyar közös kiállítások, rezidenciaprogramok, vagy a lengyel ihletésű magyar művek.
Utóbbit példázza a galéria 2016-os kiállítási lehetősége, melyben a lengyel kultúrára kreatívan reflektáló alkotók koncepcióját várták a szervezők.

A végül kiállító fiatal művésszel, Pólya Zsomborral az épülő tárlaton találkoztam először.
Kapcsolatainkat és ezáltal munkánkat csapatunk tagjainak egyéni tevékenysége is építi, így mikor a Lengyel Intézet égisze alatt működő Platán és LATARKA Galériának kezdtem dolgozni, rengeteg-főképp lengyel kötődésű-témával és kontakttal gazdagodtunk. 
Így volt szerencsém részt venni Pólya Zsombor kiállításának installálásában, pontosabban abban, ahogyan a művész sajátos "naplóbejegyzései" felkerülnek a falra több méteres magasságban.
Ahogyan Zsombor az egyik kanapéra telepedve munkáit válogatta szóba elegyedtünk, és mire föleszméltem, elmélyülten és kötetlenül beszélt a bevonalkázott, évek óta minden nap készülő négyzetekről, a ceruzáról vagy arról, miként reflektál kiállítása Roman Opałka munkásságára, illetve a folyamat-művészetre. 
Izgatottan írtam a stúdiónak, azt hiszem, a "találtam valakit" felütéssel és invitáltam meg őket a megnyitóra és az utána lévő mini csoportos tárlatvezetésre, melyen Zsombor a kiállított művekről beszél, majd nekünk ad interjút.

A Platán Galéria idei felhívása már megtekinthető a Lengyel Intézet weboldalán, mi pedig kíváncsian várjuk, ezúttal kit ismerhetünk meg a kiállító személyében...

 

 

 

Szólj hozzá

Lengyel Intézet Platán Galéria reflektál Így készül Pólya Zsombor In progress Folyamatban Roman Opalka folyamatművészet